czwartek, 21 kwietnia 2016

PO STRESIE I PRZED STRESEM



 18 kwietnia, ponad 360 tys. uczniów z prawie 7 tys. szkół przystąpi do egzaminu gimnazjalnego.

W dniach 18-20 kwietnia dokładnie 360 406 uczniów  zmagało  się z zadaniami na ponad 2 mln arkuszy egzaminacyjnych (2 109 000) , ( w tym nasi  trzecioklasiści w liczbie 15) 

tuż przed wejściem do sal , ( ale wystrojeni - co ? ) 


Centralna Komisja Egzaminacyjna we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przygotowała 215 różnego rodzaju arkuszy, w tym:
  • 101 arkuszy z historii i wiedzy o społeczeństwie, języka polskiego, przedmiotów przyrodniczych i matematyki – w języku polskim, litewskim i ukraińskim.
  • 114 arkuszy i 48 płyt z języków obcych nowożytnych.
  •  
  • nasi uczniowie już nie mogli się doczekać - na te materiały , ciekawość , strach , niepewność a może wręcz odwrotnie - pewność swojej wiedzy , przygotowania , spokój , opanowanie 
  • ( ciekawe jak się czuli  , jakie myśli krążyły w ich głowach - oj chcielibyśmy wiedzieć , ale się nie dowiemy bo to ich dotyczy i ich dotyczyło ) .
    egzaminy trwały 3 długie dni - oj długie , pierwszy dzień cześć humanistyczna , drugi dzień część matematyczno-przyrodnicza i trzeci część językowa , tyle lat nauki i taki ogrom wiedzy musi być jakoś sprawdzony więc 3 dni są opcjonalne aby sprawdzić wiedzę naszych uczniów ..
 
 

 
Największa grupa gimnazjalistów (około 86 proc.) zadeklarowała przystąpienie do egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym, a 81 proc. zdających przystąpi również do egzaminu z tego języka na poziomie rozszerzonym...
jak widać humor dopisywał ...


Drugim najczęściej wybieranym językiem jest język niemiecki. Do egzaminu z tego przedmiotu na poziomie podstawowym przystąpi 11 proc. Gimnazjalistów. Do egzaminu na poziomie rozszerzonym zaś – 3 proc. w naszej szkole , część uczniów również wybrała język niemiecki ,
w tych dniach można też było miech tzw. pecha uczniowskiego - czyli wylosować miejsce w pierwszej ławce i spoglądać w oczy komisji , albo mieć szczęście i wylosować miejsce w ostatniej ławce i unikać spojrzeń w oczy komisji ... tak czy inaczej trzeba było posiadać wiedzę szkolną , patrzenie w oczy było niewystarczające , za piękne spojrzenie nikt punktów nie przyzna bo prace są kodowane i sprawdzają je egzaminatorzy z zewnątrz..



 losowanie przebiegało prawidłowo , z uśmiechem na twarzy ... 

Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki odesłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 17 czerwca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego otrzymają oni w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym (24 czerwca br.).



E-ocenianie na egzaminie gimnazjalnym z matematyki.
W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki u uczniów gimnazjów z terenu wszystkich ośmiu okręgowych komisji egzaminacyjnych zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania (tzw. e-ocenianie). W ubiegłym roku e-ocenianie zastosowano na terenie czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych, tj. OKE w Jaworznie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu, czyli my byliśmy prekursorami i dla nas nie jest to nowość .


Podczas egzaminu – podobnie jak to miało miejsce w latach ubiegłych – uczniowie zapisywali rozwiązania zadań otwartych na wyznaczonych stronach w arkuszu egzaminacyjnym. Po egzaminie jednak – odmiennie od tego, w jaki sposób egzaminatorzy pracowali wcześniej – rozwiązania zadań nie trafią do nich w wersji papierowej. Rozwiązania zadań otwartych zostaną zeskanowane w komisji okręgowej. Egzaminatorzy będą oceniali poprawność rozwiązań korzystając ze skanów i specjalnego oprogramowania (scoris® Assessor) na ekranie komputera. W związku z tym bardzo ważne jest, aby uczniowie zapisywali rozwiązania zadań wyraźnie czarnym tuszem lub atramentem.
przerwa to czas na wymianę wiedzy , swoich dokonań oraz sprawdzenia z kolegami i koleżankami czy oni też tak napisali i odpowiedzieli , to co już zostało zaznaczone napisane jest już niezmienne , czyli fakt przystąpienia do egzaminu i napisania go stał się rzeczywistością i nawet już historią ... szkolną i osobistą każdego z uczniów , jednym słowem stres przed egzaminem przeobraził się w stres oczekiwania na wyniki , teraz nie wiadomo który z nich jest gorszy ...
informacje z poprzedniego dnia były weryfikacją i podsumowaniem tego co już nastąpiło ... 
wszystkiego dobrego , maksimum punktów i oby ten egzamin , niestety nie pierwszy i nie ostatni zapadł w pamięci pozytywnie , oby kiedyś wywołał uśmiech na waszych twarzach ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz