czwartek, 14 stycznia 2016

TYDZIEŃ SAVOR-VIVR' E w naszej szkole




25 do 29 styczeń 2016.
TYDZIEŃ SAVOIR-VIVRE  W ZESPOLE SZKÓŁ W LIBIDZY –
„ SAVOIR –VIVR’E  NA CO DZIEŃ „
TYDZIEŃ ZWIĄZANY JEST Z KONKURSEM – SUPER KLASA , ORAZ REALIZACJĄ SZKOLNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI.


PONIEDZIAŁEK –PIĄTEK
SZKOLNY BON-TON

Godziny wychowawcze ;Savoir –vivre czyli o zachowaniu się przy stole .

2.Opracowanie kodeksu kulturalnego ucznia ;
-ogłoszenie akcji ,
-rozmowy na lekcjach wychowawczych ; uczniowie poszczególnych klas składają swoje propozycje na kartkach do biblioteki szkolnej do piątku
- pedagog szkolny wraz samorządem wybierają cechy najczęściej wybierane i tworzą z nich kodeks
- kodeks zostanie wyeksponowany na tablicy SU.

3. graficzne opracowanie plakat zwrotów grzecznościowych w językach obcych ,
- prezentacja na korytarzu szkolnym ( KAZDA KLASA WYKONA 1 PLAKAT) .

4. Dekoracja korytarzy złotymi myślami o kulturze
- Kulturalne Drzewko – dla klasa I-III
- tablica informacyjna – klasy IV-VI SP  , I-III G
( przewodniczący klas – dostarczą do biblioteki do czwartku – wypisane na karteczkach złote myśli .)
KAŻDA KLASA DOSTARCZA PO 5 ZŁOTYCH MYŚLI –(  nie będą brane pod uwagę myśli skopiowane z internetu)

wychowawcy
na godzinach wychowawczych


samorząd uczniowski
wychowawcy
biblioteka ,pedagog















n-le j. obcych





Świetlica , biblioteka , pedagog , wychowawcy ,
WTOREK
WOKÓŁ STOŁU
1.Konkurs na najpiękniej nakryty stół do uroczystego obiadu ;
a) wystawa stołów na dolnym korytarzu
b)ocena przez głosowanie rodziców , nauczycieli
c)wykonanie fotografii zamieszczenie ich na stronie i blogu
d) ogłoszenie wyników , przyznanie punktów

2. Konkurs na najciekawszy i najzdrowszy jadłospis dla dzieci ( 5 dniowy )czyli jak jeść  zdrowo , smacznie , kulturalnie – „ W zdrowym ciele zdrowy duch „
( każda klasa tylko 1 wspólny jadłospis )

3. Kultura spożywania posiłków  -
a) wizytówki i napisy w różnych językach , życzące „Smacznego „
( każda klasa 3 wizytówki)
b) rozmowy na temat kultury spożywania  posiłków oraz umiejętności doboru stosownego ubioru w zależności od okoliczności

Uczniowie z poszczególnych klas ,











n-l przyrody , biologii








n-le j. obcych


świetlica






ŚRODA
MÓJ JĘZYK ŚWIADCZY O MNIE
1.       Protestujemy przeciwko wulgaryzmom
- plakaty i hasła,
- ozdabianie klas plakatami i napisami ( każda klasa 2 plakaty)

2.Konkurs na najładniejszy aforyzm , rymowankę , hasło
propagujące używanie pięknej polszczyzny

a)      Konkurs skierowany do uczniów klas VI-VI SP , I-III G
b)      forma pracy dowolna , mile widziane ilustracje tekstów
c)       najciekawsze pomysły zamieszczone będą na stronie internetowej szkoły
( każda klasa 1 tekst)
3.Corrida , czyli walka z bykami  - ogólnoszkolny konkurs ortograficzny – dyktando dla uczniów
a) klasy I-III SP
b) klasy IV-VI SP
c) klasy I-III G
( dyplomy dla uczniów )

4. Lekcje języka polskiego poświęcone kulturze słowa
 ( poniedziałek – piątek )
a)      wypowiadamy wojnę wulgaryzmom


n-l plastyki ,
zaj.  artystycznych




n-le j. polskiego
nauczyciele klas I-III SP












n-le j. polskiego
n-le klas I-III SP





n-l . j. polski
CZWARTEK
REGUŁY GRY W ŻYCIU SZKOLNYM
1.Rywalizacja , zajęcia sportowe –fair play w sporcie
a)turniej klas II-III G

2.Turniej wiedzy o sporcie
( tematyka do wyboru przez nauczyciela )



n-le wychowania fizycznego
PIĄTEK
PODSUMOWANIE  TYGODNIA
1 RODZANIE DYPLOMÓW
2. ZLICZANIE PUNKTÓW DLA KLAS ZA POSZCZEGÓLNE KONKURENCJE .

Koordynatorzy

1.       Podczas realizacji projektu mile widziane wyjazdy do teatru , kina , muzeum – w ramach realizacji tematu KULTURA W MIEJSCACH PUBLICZNYCH.
2.       Podczas realizacji projektu – klasy będą ze sobą rywalizować – liczyć się będzie realizacja poszczególnych działań , zaangażowanie klas , estetyka prac .
3.       Punktacja przyznawana będzie wg następująco.:
a)      Opracowanie kodeksu i dostarczenie go do biblioteki – 10 pkt dla klasy
b)      Wykonanie plakatu ( estetyka , format A5 , zgodność z tematem ) – 10 pkt za wykonanie plakatu
c)       Za dostarczenie od każdej klasy 5 złotych myśli – 10 pkt ( myśli nie mogą być z internetu , książek )
d)      Za konkurs dotyczący nakrycia stołu : 1 miejsce -50 pkt
                                                                    2 miejsce – 40 pkt
                                                                     3 miejsce – 30 pkt
                                                                     4 miejsce – 20 pkt
                                                                     5 miejsce – 10 pkt   , 6 miejsce – 5pkt

e)ułożenie jadłospisu i miejsce w konkursie – 1 miejsce  30 pkt
                                                                                  2 miejsce 25 pkt
                                                                                   3 miejsce 20  pkt
                                                                                    4 miejsce 15 pkt
                                                                                     5 miejsce – 10 pkt
                                                                                     6 miejsce – 5 pkt
Jadłospis ocenia n-l przyrody i biologii .
f)Wykonanie wizytówek i ułożenie ich na stole ( konkurs dot .dekoracji) – za wykonanie 3 estetycznych wizytówek , poprawność językową – 10 pkt , oceniają n-le j.obcych
g)wykonanie plakatów n/t wulgaryzmów – format A5 , estetyka , poprawność językowa – i wywieszenie ich w klasach – 10 pkt ,
h)konkurs na aforyzm rymowankę punktacja jak w przypadku punktu  E.
i)turniej  wiedzy o  sporcie –punktacja jak w przypadku punktu e i

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz