25 do 29 styczeń
2016.
TYDZIEŃ
SAVOIR-VIVRE W ZESPOLE SZKÓŁ W LIBIDZY –
„ SAVOIR –VIVR’E NA CO DZIEŃ „
TYDZIEŃ ZWIĄZANY JEST Z KONKURSEM – SUPER KLASA , ORAZ REALIZACJĄ SZKOLNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI.
PONIEDZIAŁEK –PIĄTEK
|
SZKOLNY BON-TON
|
Godziny wychowawcze ;Savoir –vivre czyli o
zachowaniu się przy stole .
2.Opracowanie
kodeksu kulturalnego ucznia ;
-ogłoszenie akcji ,
-rozmowy na lekcjach wychowawczych ; uczniowie
poszczególnych klas składają swoje propozycje na kartkach do biblioteki szkolnej
do piątku
- pedagog szkolny wraz samorządem wybierają cechy
najczęściej wybierane i tworzą z nich kodeks
- kodeks zostanie wyeksponowany na tablicy SU.
3.
graficzne opracowanie plakat zwrotów grzecznościowych w językach obcych ,
- prezentacja na korytarzu szkolnym ( KAZDA KLASA
WYKONA 1 PLAKAT) .
4.
Dekoracja korytarzy złotymi myślami o kulturze
- Kulturalne Drzewko – dla klasa I-III
- tablica informacyjna – klasy IV-VI SP , I-III G
( przewodniczący klas – dostarczą do biblioteki
do czwartku – wypisane na karteczkach złote myśli .)
KAŻDA KLASA DOSTARCZA PO 5 ZŁOTYCH MYŚLI –( nie będą brane pod uwagę myśli skopiowane z
internetu)
|
wychowawcy
na godzinach wychowawczych
samorząd uczniowski
wychowawcy
biblioteka ,pedagog
n-le j. obcych
Świetlica , biblioteka , pedagog , wychowawcy ,
|
WTOREK
|
WOKÓŁ STOŁU
|
1.Konkurs na najpiękniej
nakryty stół do uroczystego obiadu ;
a) wystawa stołów na dolnym korytarzu
b)ocena przez głosowanie rodziców , nauczycieli
c)wykonanie fotografii zamieszczenie ich na stronie i blogu
d) ogłoszenie wyników , przyznanie punktów
2. Konkurs na najciekawszy i
najzdrowszy jadłospis dla dzieci ( 5 dniowy )czyli jak jeść zdrowo , smacznie , kulturalnie – „ W
zdrowym ciele zdrowy duch „
( każda klasa tylko 1
wspólny jadłospis )
3. Kultura spożywania
posiłków -
a) wizytówki i napisy w różnych językach , życzące „Smacznego „
( każda klasa 3 wizytówki)
b) rozmowy na temat kultury spożywania posiłków oraz umiejętności doboru
stosownego ubioru w zależności od okoliczności
|
Uczniowie z poszczególnych klas ,
n-l przyrody , biologii
n-le j. obcych
świetlica
|
ŚRODA
|
MÓJ JĘZYK ŚWIADCZY O MNIE
|
1.
Protestujemy
przeciwko wulgaryzmom
- plakaty i hasła,
- ozdabianie klas plakatami i napisami ( każda klasa 2 plakaty)
2.Konkurs na najładniejszy
aforyzm , rymowankę , hasło
propagujące używanie pięknej
polszczyzny
a) Konkurs
skierowany do uczniów klas VI-VI SP , I-III G
b) forma
pracy dowolna , mile widziane ilustracje tekstów
c) najciekawsze
pomysły zamieszczone będą na stronie internetowej szkoły
( każda klasa 1 tekst)
3.Corrida , czyli walka z
bykami - ogólnoszkolny konkurs
ortograficzny – dyktando dla uczniów
a) klasy I-III SP
b) klasy IV-VI SP
c) klasy I-III G
( dyplomy dla uczniów )
4. Lekcje języka polskiego
poświęcone kulturze słowa
( poniedziałek – piątek )
a)
wypowiadamy wojnę wulgaryzmom
|
n-l plastyki ,
zaj. artystycznych
n-le j. polskiego
nauczyciele klas I-III SP
n-le j. polskiego
n-le klas I-III SP
n-l . j. polski
|
CZWARTEK
|
REGUŁY GRY W ŻYCIU SZKOLNYM
|
1.Rywalizacja , zajęcia
sportowe –fair play w sporcie
a)turniej klas II-III G
2.Turniej wiedzy o sporcie
( tematyka do wyboru przez nauczyciela )
|
n-le wychowania fizycznego
|
PIĄTEK
|
PODSUMOWANIE TYGODNIA
|
1 RODZANIE DYPLOMÓW
2. ZLICZANIE PUNKTÓW DLA KLAS ZA POSZCZEGÓLNE KONKURENCJE .
|
Koordynatorzy
|
1.
Podczas realizacji projektu mile widziane
wyjazdy do teatru , kina , muzeum – w ramach realizacji tematu KULTURA W MIEJSCACH PUBLICZNYCH.
2.
Podczas realizacji projektu – klasy będą ze sobą
rywalizować – liczyć się będzie realizacja poszczególnych działań ,
zaangażowanie klas , estetyka prac .
3.
Punktacja przyznawana będzie wg następująco.:
a)
Opracowanie kodeksu i dostarczenie go do
biblioteki – 10 pkt dla klasy
b)
Wykonanie plakatu ( estetyka , format A5 ,
zgodność z tematem ) – 10 pkt za wykonanie plakatu
c)
Za dostarczenie od każdej klasy 5 złotych myśli
– 10 pkt ( myśli nie mogą być z internetu , książek )
d)
Za konkurs dotyczący nakrycia stołu : 1 miejsce
-50 pkt
2 miejsce – 40 pkt
3
miejsce – 30 pkt
4 miejsce – 20 pkt
5 miejsce – 10 pkt , 6 miejsce –
5pkt
e)ułożenie jadłospisu i miejsce w
konkursie – 1 miejsce 30 pkt
2 miejsce 25 pkt
3 miejsce 20 pkt
4 miejsce 15 pkt
5
miejsce – 10 pkt
6 miejsce – 5 pkt
Jadłospis ocenia n-l przyrody i
biologii .
f)Wykonanie wizytówek i ułożenie
ich na stole ( konkurs dot .dekoracji) – za wykonanie 3 estetycznych wizytówek
, poprawność językową – 10 pkt , oceniają n-le j.obcych
g)wykonanie plakatów n/t
wulgaryzmów – format A5 , estetyka , poprawność językowa – i wywieszenie ich w
klasach – 10 pkt ,
h)konkurs na aforyzm rymowankę
punktacja jak w przypadku punktu E.
i)turniej wiedzy o
sporcie –punktacja jak w przypadku punktu e i
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz