Uczniowie Gimnazjum mają obowiązek przystąpienia do realizacji projektu gimnazjalnego , którego wynik jest odnotowywany na świadectwie ukończenia Gimnazjum zgodnie z przepisami prawa oświatowego .
W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie klasy II G w październiku wybrali z puli tematów najbardziej ich interesujące zagadnienia i przystąpili do pracy wraz ze swoimi opiekunami.
Uczniowie wybrali następujące tematy :
16 kwietnia 2015 roku odbyła się publiczna prezentacja projektów ; zostali zaproszeni rodzice uczniów klasy II G , którym serdecznie dziękujemy za wsparcie swoich i nie tylko pociech , oraz samą obecność , która jest bardzo ważna dla uczniów .
Szymon Jarzabek , Łukasz Siarka , Daniel Duda rozpoczynali prezentację ...
Szymon dopowiadał jaki wpływ ma wierzenie w demony i stwory na ludzi , ....
zapoznali nas z zamkami , jakie znajdują się na Szlaku Orlich Gniazd ...
wykonali przepiękną makietę zamku , która aktualnie znajduje się w bibliotece ,
i na jej przykładzie , wyjaśnili nam bardzo szczegółowo jak broniła się załoga średniowiecznego zamku ...
przepięknie wykonane pisanki i rysunki w kształcie pisanek przez uczniów grupy IV - Mateusz Pawłowski oraz Rafał Bugaj odkryli przed nami swój talent plastyczny ...
chłopcy pochwali się również swoją wiedza na temat otaczającego nas piękna ,
Dominik Śledzona i Łukasz Biś , zaprezentowali nam wszystko to z czego słyną Niemcy ,
im na pierwsze skojarzenie nasunęły się samochody , ciekawe co nasuwa się Wam ...
Wszystkim uczniom serdecznie dziękujemy i gratulujemy . Praca nad projektami zapewne kosztowała ich wiele wysiłku , ale powiedzmy opłacało się - efekty były zdumiewające , a i małe niespodzianki ale te bardzo pozytywne też się przydarzyły - ( zostawię je dla siebie ).
Czekamy na projekty za rok .
W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie klasy II G w październiku wybrali z puli tematów najbardziej ich interesujące zagadnienia i przystąpili do pracy wraz ze swoimi opiekunami.
Uczniowie wybrali następujące tematy :
Jak
broniła się załoga średniowiecznego zamku? - opiekun n-l historii mgr Regina Siutaj-Berska
Z czego słyną Niemcy? - opiekun n-l j. niemieckiego mgr Joanna Hamerla
Piękno
wokół nas .- opiekun n-l plastyki , muzyki , zaj.artystycznych , mgr Adam Kowalik
Jaki
wpływ ma przekaz zawarty w podaniach , legendach i baśniach na współczesność? - opiekun n-l bibliotekarz mgr Ewa Bednarek
British and American English-differences. - opiekun n-l j.angielskiego mgr Alicja Klecha
16 kwietnia 2015 roku odbyła się publiczna prezentacja projektów ; zostali zaproszeni rodzice uczniów klasy II G , którym serdecznie dziękujemy za wsparcie swoich i nie tylko pociech , oraz samą obecność , która jest bardzo ważna dla uczniów .
Daniel Duda przywitał wszystkich i zaprosił do wspólnego oglądania i słuchania ...
na slajdzie widoczny "Wodnik " ,
1. Wodnik
Z wiarą w
wodniki związany jest zakaz kąpieli przed Nocą Kupały , po której to kąpiel
staje się stosunkowo bezpieczna. Do
tego dnia wodniki , topielce mają moc nad człowiekiem – z tego wierzenia w
Polsce wywodzi się dość powszechny zakaz kąpieli w rzekach , strumieniach i
jeziorach . Noc Kupały zwana jest
też nocą kupalną lub sobótką. Jest to słowiańskie, pogańskie święto związane z
letnim przesileniem Słońca, obchodzone w najkrótszą noc w roku, czyli zwykle z
21 na 22 czerwca. W wyniku chrystianizacji przeniesiono obchody nocy kupalnej
na noc z 23/24 czerwca, wigilię św. Jana Chrzciciela - dziewczęta puszczają
wianki na wodę z zapaloną świeczką i w zależności zachowania się wianka na
wodzie wróży to szybkie zamążpójście lub staropanieństwo. Każdego roku zwyczaj
ten jest obchodzony w Kłobucku nad zalewem (dawniej Zakrzew).
pozostali czekali na swoją kolej ,
i i słuchali tego co mają do powiedzenia inni ,
d dziewczyny kontynuowały jako drugie , opowiadały o świętach i zwyczajach kultywowanych w Anglii i USA.
trzecia grupa swoją pracę prezentowała na temat obronności zamków średniowiecznych ,zapoznali nas z zamkami , jakie znajdują się na Szlaku Orlich Gniazd ...
wykonali przepiękną makietę zamku , która aktualnie znajduje się w bibliotece ,
i na jej przykładzie , wyjaśnili nam bardzo szczegółowo jak broniła się załoga średniowiecznego zamku ...
przepięknie wykonane pisanki i rysunki w kształcie pisanek przez uczniów grupy IV - Mateusz Pawłowski oraz Rafał Bugaj odkryli przed nami swój talent plastyczny ...
chłopcy pochwali się również swoją wiedza na temat otaczającego nas piękna ,
Dominik Śledzona i Łukasz Biś , zaprezentowali nam wszystko to z czego słyną Niemcy ,
im na pierwsze skojarzenie nasunęły się samochody , ciekawe co nasuwa się Wam ...
Wszystkim uczniom serdecznie dziękujemy i gratulujemy . Praca nad projektami zapewne kosztowała ich wiele wysiłku , ale powiedzmy opłacało się - efekty były zdumiewające , a i małe niespodzianki ale te bardzo pozytywne też się przydarzyły - ( zostawię je dla siebie ).
Czekamy na projekty za rok .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz