Zasady ogólne
Egzamin gimnazjalny obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w odniesieniu do wybranych przedmiotów nauczanych w trzecim i wcześniejszych etapach edukacyjnych. Egzamin ma formę pisemną. Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum, ale nie określa się minimalnego wyniku, jaki zdający powinien uzyskać, toteż egzaminu nie można nie zdać.
z uśmiechem na twarzy czekali na wejście do sali ,
Od roku szkolnego 2011/2012 egzamin gimnazjalny przeprowadzany jest na nowych zasadach.
- Egzamin sprawdza opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
- Egzamin składa się z takich samych części jak dotychczasowy, ale każda część ma inną strukturę. Inaczej też wygląda zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
- Część egzaminu z języka obcego nowożytnego podzielona jest na dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony.
nasze uczennice prezentowały się doskonale,
Części egzaminu:
Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części:
- humanistycznej,
- matematyczno-przyrodniczej
- części dotyczącej języka obcego nowożytnego.
to zapewne chwile , które długo zostaną w pamięci uczennic i uczniów ...
1. Część humanistyczna
składa się z zadań z zakresu języka polskiego oraz zadań z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie. Zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą. Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajduje się dłuższa wypowiedź pisemna. Zadania mogą odnosić się do tekstów literackich, popularnonaukowych lub publicystycznych. Sprawdzane jest nie tylko rozumienie zamieszczonego tekstu, ale także znajomość utworów literackich lub dorobku autorów. Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mają formę zamkniętą. Są zróżnicowane pod względem sprawdzanych wiadomości i umiejętności, poziomu trudności, a także sposobu udzielania odpowiedzi.
składa się z zadań z zakresu języka polskiego oraz zadań z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie. Zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą. Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajduje się dłuższa wypowiedź pisemna. Zadania mogą odnosić się do tekstów literackich, popularnonaukowych lub publicystycznych. Sprawdzane jest nie tylko rozumienie zamieszczonego tekstu, ale także znajomość utworów literackich lub dorobku autorów. Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mają formę zamkniętą. Są zróżnicowane pod względem sprawdzanych wiadomości i umiejętności, poziomu trudności, a także sposobu udzielania odpowiedzi.
2. Część matematyczno-przyrodnicza
składa się z zadań z zakresu matematyki oraz zadań z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Zadania z matematyki mają formę zamkniętą lub otwartą. W obecnych zestawach egzaminacyjnych jest mniej zadań sprawdzających znajomość algorytmów i umiejętności posługiwania się nimi, więcej natomiast zadań sprawdzających rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętności dobierania własnych strategii matematycznych. Zadania z zakresu przedmiotów przyrodniczych mogą sprawdzać np: znajomość faktów, symboli, terminów, wzorów oraz umiejętności prostych np.: wyszukiwania informacji, rozpoznawania typów obiektów, zjawisk i procesów. Zadania z przedmiotów przyrodniczych mają formę wyłącznie zamkniętą.
składa się z zadań z zakresu matematyki oraz zadań z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Zadania z matematyki mają formę zamkniętą lub otwartą. W obecnych zestawach egzaminacyjnych jest mniej zadań sprawdzających znajomość algorytmów i umiejętności posługiwania się nimi, więcej natomiast zadań sprawdzających rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętności dobierania własnych strategii matematycznych. Zadania z zakresu przedmiotów przyrodniczych mogą sprawdzać np: znajomość faktów, symboli, terminów, wzorów oraz umiejętności prostych np.: wyszukiwania informacji, rozpoznawania typów obiektów, zjawisk i procesów. Zadania z przedmiotów przyrodniczych mają formę wyłącznie zamkniętą.
3. W części dotyczącej języka obcego nowożytnego
gimnazjalista dokonuje wyboru jednego z siedmiu języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego i włoskiego, z zastrzeżeniem, że gimnazjalista może wybrać tylko ten język, którego uczył się w gimnazjum jako przedmiotu obowiązkowego. Ta część egzaminu ma dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony. Każdy gimnazjalista będzie miał obowiązek przystąpić do egzaminu na poziomie podstawowym, sprawdzającego spełnianie wymagań ustalonych w podstawie programowej. Egzamin na poziomie rozszerzonym będzie obowiązkowy tylko dla uczniów, którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka rozpoczętą w szkole podstawowej. Prawo przystąpienia do niego będzie miał natomiast uczeń, który dobrze poznał język obcy poza szkołą. Ocena z egzaminów z języka obcego liczy się przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.
gimnazjalista dokonuje wyboru jednego z siedmiu języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego i włoskiego, z zastrzeżeniem, że gimnazjalista może wybrać tylko ten język, którego uczył się w gimnazjum jako przedmiotu obowiązkowego. Ta część egzaminu ma dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony. Każdy gimnazjalista będzie miał obowiązek przystąpić do egzaminu na poziomie podstawowym, sprawdzającego spełnianie wymagań ustalonych w podstawie programowej. Egzamin na poziomie rozszerzonym będzie obowiązkowy tylko dla uczniów, którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka rozpoczętą w szkole podstawowej. Prawo przystąpienia do niego będzie miał natomiast uczeń, który dobrze poznał język obcy poza szkołą. Ocena z egzaminów z języka obcego liczy się przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz